Het succesverhaal

Elk spannend verhaal heeft een spannend begin.

Elk geweldig verhaal heeft een geweldig begin.

Vandaag de dag denken we geen twee keer na over een vrouw die haar eigen bedrijf beheert, het is onderdeel geworden van ons sociaal stelsel.  Maar in de vroege jaren 1900 was het haast ongehoord! En toch had Mabel Baker een visie met betrekking tot het omvormen van haar leven, net zoals duizenden vrouwen die na haar zouden komen.

Een Enkelvoudige Laurierbes Leidt naar een Miljoenendollar-operatie.

In de vroege jaren 1900 begon onderwijzeres Mabel Baker met het met de hand vervaardigen van kaarsen uit de wilde laurierbessen die groeiden in haar geboortestad Cape Cod. Eerst gaf ze deze als geschenken aan haar vrienden en familie maar het duurde niet lang vóór de zakenvrouw in haar wakker werd. Met veel volharding, hard werk en steun van haar echtgenoot had Mabel tegen 1909 haar liefde voor kaarsen tot een bloeiend bedrijf gemaakt.

Mabel bleef doorheen haar leven passioneel toegewijd aan het doen groeien en koesteren van haar bedrijf. Toen ze in 1965 stierf op een leeftijd van 94 was, wat begonnen was als een enkelvoudige laurierbes, een bedrijf geworden met een waarde van $6 miljoen.  Vandaag blijft ze ons rolmodel voor succes zijn.

Kaarsen worden een baken voor ondernemende vrouwen.

In 1973, net toen meer Amerikaanse vrouwen hun rol aan het uitbreiden waren, door zich uit hun huizen naar de werkplek te wagen, was het kaarsenbedrijf van Mabel Baker ook diens rol aan het verkennen. Ze riep een dochtermaatschappij in het leven met een naam die wel eens vertrouwd zou kunnen klinken: PartyLite Gifts, Inc.

Het doorzettingsvermogen van Mabel blijft voortduren.

PartyLite begon met drie mensen die in een piepklein kantoor werkten. Dankzij de inspiratie van Mabel geloofden ze in zichzelf en hun toekomst. Ze waren er ook van overtuigd dat ze een geweldig nieuw verkoopsmodel gevonden hadden, ontworpen uit het delen van de bedrijfswinst met diens verkopers. Ze voelden aan dat dit systeem best wel eens een aansporing zou kunnen zijn om hen kans te bieden rechtstreeks aan consumenten te verkopen, in plaats van aan grote bedrijven.  Zoals jullie nu al wel zullen weten, kreeg het idee een vliegende start.  De persoon-tot-persoon aanpak vormde een motiverende factor in de doelbewuste focus van PartyLite op kwaliteit, in onze thuisaroma's en accessoires en in onze relaties met mensen, net zoals Mabel het initieel bedoeld had. Onze rechtstreekse verkoopmethode staat onze Consultants toe hun eigen weg naar succes te banen en hun levenskwaliteit te verhogen door hun zaken errond op te bouwen.

Moderne [multinationale] leidinggeving met door Mabel uitgeteste waarden.

Via wereldwijde ondernemers biedt PartyLite diens thuisaroma- en accessoires collecties aan, die geurkaarsen, kaarsenhouders, vernieuwende vlamloze aroma- en wasverwarmers van de best mogelijke kwaliteit omvatten. PartyLite-producten zijn beschikbaar in 23 landen, via diens ongeveer 40.000 onafhankelijke PartyLite consultants. In 2015 viert PartyLite 42 jaar als wereldwijde leider in zijn categorie en 25 jaar als lid van de Blyth-familie van bedrijven. In oktober 2015 werd Blyth verworven door The Carlyle Group (NASDAQ:CG), in samenwerking met de nieuwe CEO Harry Slatkin, één van 's werelds meest succesvolle leiders in de thuisaroma industrie.

Bijkomend aan diens aanwezigheid in de VS, Canada, Australië en Mexico, kan PartyLite en diens exclusieve producten ook gevonden worden in 18 Europese landen. Met een passie voor zaken en een sterk geloof in vernieuwing biedt de wereldwijde leider in zijn categorie elke dag nieuwe mogelijkheden aan individuen die ernaar op zoek zijn.

 

©2016 PartyLite Worldwide, Inc. Alle Rechte vorbehalten.

Become a PartyLite Fan
Kontaktieren Sie uns
PartyLite Youtube
Follow us on Twitter!
Collect and organize the things you love.